طرز تهیه کلوچه توت فرنگی

طرز تهیه کلوچه توت فرنگی

کلوچه توت فرنگی یکی از شرینی های جذاب و خوش عطر ایرانی است که برای صبحانه یا عصرانه به همراه چای بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کلوچه توت فرنگی
شیر ولرم۱ پیمانه
آرد۳ پیمانه
شکر½ پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
نمک¼ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم کرم پنیری
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
پودر قند¼ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد درشت
وانیل¼ قاشق مرباخوری
توت فرنگیبه تعداد کافی

طرز تهیه کلوچه توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون الک ریخته، سپس درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه شکر را به همراه نمک و خمیر مایه فوری درون کاسه ریخته و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا میان مواد خشک را گود کرده و شیر ولرم را به همراه روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله مایه کرم پنیری را آماده می کنیم، برای این منظور پودر قند را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پنیر خامه ای را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی مخلوط می کنیم تا بافت پنیر خامه ای باز شده و حالت خامه ای پیدا کند. در ادامه وانیل را به همراه تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت مایه کرم پنیری یکدست شد، هم زدن را متوقف می کنیم. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را روی سطح کار قرار داده و آنرا به قطر نیم سانتی متر با کمک وردنه باز می کنیم. در ادامه خمیر را به صورت مربع برش می زنیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از مایه کرم پنیری در مرکز خمیر ریخته و کمی پخش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشه های خمیر را به سمت مرکز جمع کرده و فیکس می کنیم. حالا یک دانه توت فرنگی در مرکز خمیر قرار می دهیم و به همین ترتیب خمیر ها را فرم می دهیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه خمیرهای کلوچه را با فاصله ۱ سانتی متر از هم درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کلوچه ها کاملا خنک شوند. زمانی که کلوچه ها خنک شدند، مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی آنها الک کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.