طرز تهیه کیک زردآلو

طرز تهیه کیک زردآلو بدون فر کیک زردآلو با ماست کیک زردآلو با خامه کیک زردآلو آشپزخانه کوچک من کیک زردآلو خانم بخشی طرز تهیه کیک با مارمالاد زردآلو کیک زردآلو با شیر کیک زردآلو شف طیبه

کیک زردآلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زردآلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک زردآلو
آرد۲ لیوان سرخالی
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد متوسط
شکر۱ لیوان سرخالی
ماست½ لیوان
روغن مایع⅓ لیوان
کره۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
زردآلو۸ عدد
پرک بادامبه مقدار کافی
زعفران دم کرده و عسل (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه کیک زردآلو

مرحله اول

برای تهیه کیک زردآلو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه ۶ عدد از زردآلوها را از وسط نصف کرده و هسته شان را جدا می کنیم. در ادامه مابقی زردآلوها را به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم، سپس کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه ماست را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس بدون خاموش کردن همزن، کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و نشاسته ذرت درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله ششم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه نیمی از مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هفتم

حالا زردآلوهای مکعبی خرد شده را به صورت پخش درون قالب روی مایه کیک ریخته و مابقی مایه کیک را روی زردآلوها می ریزیم. در ادامه زردآلوهایی که از وسط نصف کردیم به پشت روی مایه کیک قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا به دلخواه برای شکیل تر شدن ظاهر کیک، با مقداری از مخلوط عسل روان شده و زعفران دم کرده درون حفره های زردآلو را پر می کنیم. حالا مقداری پرک بادام روی مایه ریخته و قالب را طبقه وسط فر می گذاریم تا کیک به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز به مدت ۳ تا ۵ دقیقه گریل را روشن کرده تا روی کیک طلایی و خوشرنگ شود. برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله دهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته و قالب را از فر خارج می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در صورت تمایل برای عطر و طعم دهی بهتر می توانید چند قطره اسانس دلخواه درون مایه کیک بریزید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.