طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته

طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته , دستور پخت شیرینی نخودچی لاته ای

شیرینی نخودچی لاته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نخودچی لاته
آرد نخودچی۴۰۰ گرم
آرد نول قنادی۱۰۰ گرم
پودر قند۱۷۵ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
روغن صاف خونگی۱۷۵ گرم
مواد لازم روی شیرینی
سفیده تخم مرغ۲۵ گرم
پودر قند۷۰ گرم
آرد قنادی۱ قاشق چایخوری
جوهر لیمو۱ پنس
رنگ خوراکی دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی نخودچی لاته

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نخودچی لاته خوشمزه در ابتدای کار روغن صاف را به همراه پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک کرده و با همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که مخلوط روغن کاملا کرمی و سبک شد، آرد سفید و آرد نخودچی را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم، سپس با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار قرار داده و به ضخامت ۱ سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر دالبری به شکل مستطیل های نواری به ۳ قسمت تقسیم کرده و به سراغ درست کردن رویه شیرینی می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ پفکی و خامه ای شود.

مرحله پنجم

حالا آرد را الک کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا بافت مایه رویه یکدست شود. در ادامه جوهر لیمو را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم و مایه را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یکی از قسمت ها را کنار گذاشته، سپس به دو قسمت باقی مانده رنگ خوراکی اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا مایه های رویه را روی خمیرها ریخته و با کمک پالت روی خمیر پخش می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه رویه های خمیر را به دلخواه تزیین کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا مایه رویه خشک شود. پس از گذشت ۴۵ دقیقه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود و پس از خشک شدن رویه، خمیرها را به صورت مستطیل هایی به عرض ۱ بند انگشت برش می زنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانیده و خمیرها را درون آن می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف شیرینی ها طلایی شد سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا بدون لمس آنها اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند، سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.