طرز تهیه کیک موز گردو

طرز تهیه کیک موز و گردو بدون شیر طرز تهیه کیک موز و گردو با ماست طرز تهیه کیک موز و گردو خامه ای طرز تهیه کیک موز و گردو بدون فر طرز تهیه کیک موز و گردو با کره کیک موز و گردو با پف زیاد

کیک موز گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موز گردو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک موز گردو
تخم مرغ۱ عدد
موز۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آرد۱٫۵ پیمانه
کره۷۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر دارچین۲ قاشق مرباخوری
گردو خرد شده½ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک موز گردو

مرحله اول

برای تهیه کیک موز گردو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۵ تا ۷ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم و پس از خنک شدن به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا ۲ عدد موز را با پشت چنگال پوره می کنیم و به کاسه اضافه کرده، سپس کمی مخلوط می کنیم. در ادامه آرد را به همراه پودر دارچین و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا گردو خرد شده را با مقداری آرد ترکیب می کنیم و به کاسه اضافه کرده، سپس به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود. حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

در این مرحله موز باقی مانده را از وسط نصف کرده و به آرامی روی مایه کیک قرار می دهیم، سپس مقداری گردو خرد شده به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و روی توری قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله کیک را به فرم و اندازه های دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت کیک موز گردو را به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.