طرز تهیه کیک کرمدار

طرز تهیه کیک کرمدار نارگیلی طرز تهیه کرم وسط کیک با نشاسته طرز تهیه کرم وسط کیک با نشاسته ذرت طرز تهیه کیک کرمدار شکلاتی طرز تهیه کرم کارامل برای وسط کیک طرز تهیه کیک کرم دار شیری طرز تهیه کرم بین کیک تولد انواع کیک کرمدار

کیک کرمدار یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که به عنوان شیرینی خشک محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کرمدار در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک کرمدار
تخم مرغ۳ عدد درشت
شکر½ لیوان
شیر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
آرد سفید⅔ لیوان
آرد سمولینا۱ لیوان
بیکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم کرم
شیر۱ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کرمدار

مرحله اول

برای تهیه کیک کرمدار خوشمزه در ابتدای کار کرم را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه شکر، کره و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد، سپس وانیل را به آن اضافه کرده و پس از مخلوط کردن قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کرم را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با درپوش پوشانده و درون یخچال قرار می دهیم تا کرم رویه نبندد، سپس کاملا خنک شود. حالا برای درست کردن کیک، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم و کش دار شود. حالا بین کار کاسه را دورگیری می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید دورگیری مواد باعث می شود بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود. در ادامه شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست و یکنواخت شود.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد سمولینا را کم کم به کاسه اضافه کرده و مجددا با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشانیم و دو سوم حجم آنها را پر می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه کرم را درون قیف یکبار مصرف ریخته و روی مایه کیک به صورتی که کیک به ۶ قسمت مساوی تقسیم شود پایپ می کنیم. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک ها به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و کیک ها را از قالب جدا می کنیم تا کاملا خنک شوند. در نهایت کیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به دلخواه با پودر پسته تزیین کرده و با شربت بار رومال می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.