طرز تهیه کیک آلبالو

طرز تهیه کیک آلبالو با ماست طرز تهیه کیک آلبالو شکلاتی طرز تهیه کیک آلبالو بدون فر طرز تهیه کیک با شربت آلبالو طرز تهیه کیک آلبالو و گردو کیک آلبالو ایران کوک فیلم آموزش کیک آلبالو طرز تهیه کیک آلبالو با شیر

کیک آلبالو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک آلبالو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک آلبالو
تخم مرغ۴ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر۱ لیوان
شیر⅓ لیوان
روغن مایع¾ لیوان
بیکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
نمکنوک قاشق چایخوری
آلبالو۱ لیوان

طرز تهیه کیک آلبالو

مرحله اول

برای تهیه کیک آلبالو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۵ تا ۷ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه شیر را به همراه روغن مایع به ترتیب به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله چهارم

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن جدا کننده چرب می کنیم. حالا آلبالوها را شسته و هسته آنها را جدا می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار داده و اجازه می دهیم رطوبت اضافی شان کشیده شود.

مرحله پنجم

در ادامه آلبالوها را با مقداری آرد مخلوط کرده، سپس یک لایه از مایه کیک درون قالب می ریزیم. حالا مقداری از آلبالوهای آغشته به آرد به صورت پخش روی مایه کیک ریخته و روی آن را مجددا با مایه کیک می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله این مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود، سپس قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. توجه داشته باشید ۳۰ دقیقه اول پخت، درب فر را به هیچ عنوان باز نکنید، به دلیل آنکه پف کیک می خوابد و فرو رفته می شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به طور کامل خنک شود و پس از خنک شدن، کیک را از قالب جدا می کنیم. در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به دلخواه با آلبالو یا پودر قند تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.