طرز تهیه کیک دبل چاکلت

طرز تهیه کیک دبل چاکلت خیس طرز تهیه کیک دبل چاکلت بدون فر کیک دبل چاکلت چیست کیک دبل چاکلت معصومه رسولی کیک دبل چاکلت سرآشپز پاپیون کیک دبل چاکلت به انگلیسی

کیک دبل چاکلت یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دبل چاکلت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک دبل چاکلت
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ پیمانه
شکر½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شیر½ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۷۰ گرم

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه کیک دبل چاکلت خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای کره با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر گرم شود.

مرحله دوم

حالا شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر کدام آنرا به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا بوی نامطبوع تخم مرغ کاملا از بین برود. حالا شکلات بنماری شده را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ شکلاتی شود.

مرحله پنجم

حالا شیر را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۳۰ دقیقه هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله ششم

زمانی که بافت مایه کیک کاملا یکدست و یکنواخت شد، درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس آرد پاشی می کنیم. حالا قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود.

مرحله هفتم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

پس از اینکه کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به دلخواه با سس شکلات، شکلات چیپسی و بیسکویت تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.