طرز تهیه کیک مارمالادی

طرز تهیه کیک مارمالادی , دستور پخت کیک مارمالادی

کیک مارمالادی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مارمالادی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک مارمالادی
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیل½ قاشق مرباخوری
آب جوش½ پیمانه
آرد۲٫۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
مارمالاد دلخواه۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک مارمالادی

مرحله اول

برای تهیه کیک مارمالادی خوشمزه در ابتدای کار فر دست ساز را آماده می‌ کنیم، برای این منظور روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و یک قابلمه بزرگ روی آن قرار می دهیم، سپس درون قابلمه یک رینگ می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی آن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم قابلمه به مدت ۱۰ دقیقه کاملا گرم شود. حالا به سراغ درست کردن کیک می رویم، برای این منظور تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه شکر را به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. توجه داشته باشید بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کنید تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود.

مرحله چهارم

حالا وانیل را به همراه آب جوش به کاسه اضافه کرده و با دور تند و سرعت العمل بالا هم می زنیم تا تخم مرغ بر اثر حرارت وارد شده نپزند. در ادامه آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد آردی را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود، سپس روغن مایع را اضافه کرده و مجددا به صورت چرخشی هم می زنیم.

مرحله ششم

در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری کره چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. حالا نصف مقدار مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا مارمالاد دلخواه را به همراه مغز گردو به صورت پخش روی مایه کیک ریخته و مابقی مایه کیک را به صورت پخش روی مارمالاد می ریزیم. در ادامه قالب را روی رینگ درون قابلمه گذاشته و درب قابلمه را می بندیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله نهم

حالا قالب را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت کیک را به دلخواه با سس شکلات، ترافل رنگی و اسمارتیز تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.