طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی , دستور پخت کیک شکلاتی آلمانی

کیک شکلاتی آلمانی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی آلمانی
آرد۱۷۵ گرم
تخم مرغ۴ عدد
پودر کاکائو۲۵ گرم
وانیل⅛ قاشق چایخوری
شیر۵ قاشق سوپخوری
کره۱۲۵ گرم
شکر۱۲۵ گرم
بیکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
مواد لازم برای فیلینگ میانی
خامه قنادی۴۰۰ گرم
موز۳ عدد
مغز گردوبه مقدار کافی
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک شکلاتی آلمانی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی آلمانی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. در ادامه فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

حالا سفیده های تخم مرغ را از زرده ها جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا کف کنند، سپس نصف مقدار شکر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ کاملا پفکی شود، سپس تا آماده شدن مابقی مایه کیک آنرا درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود. در ادامه کره را به همراه مابقی شکر درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا بافت کره باز شده و کرمی رنگ شود، سپس زرده های تخم مرغ را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و با زرده آخر وانیل را می افزاییم و به خوبی هم می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه شیر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و سه مرتبه الک می کنیم. حالا کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله ششم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس سفیده تخم مرغ را طی سه مرحله می افزاییم و به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. حالا کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و آنرا چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند. حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا می کنیم و روی کیک را به صورتی که یک سانتی متر از لبه ها فاصله داشته باشد به صورت دایره برش می زنیم.

مرحله نهم

در ادامه قسمت برش زده را با قاشق به ارتفاع یک سانتی متر خالی کرده و خرده کیک ها را رنده می کنیم تا پودر شوند. در ادامه خامه قنادی را درون یک کاسه ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله دهم

حالا گردو و شکلات خرد شده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم، سپس موز را به صورت ورقه ای برش زده و درون کیک می چینیم. در ادامه خامه قنادی را روی کیک ریخته و قسمت خالی کیک را کاملا می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در ادامه روی خامه قنادی را با کیک های پودر شده می پوشانیم و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.