طرز تهیه نان هایدی

طرز تهیه نان هایدی , دستور پخت نان هایدی

نان هایدی یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش بافت است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان هایدی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان هایدی
آرد نان فانتزی۳۰۰ گرم
شیر ولرم۱۰۰ گرم
نمک۳ گرم
شکر۱۲ گرم
شیر خشک قنادی۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
کره۲۵ گرم
خمیرمایه۵ گرم
آب معمولی۶۰ گرم

طرز تهیه نان هایدی

مرحله اول

برای تهیه نان هایدی حوشمزه در ابتدای کار آرد قنادی را به همراه شکر، نمک، شیر خشک و خمیر مایه درون کاسه همزن می ریزیم، سپس تخم مرغ را به همراه شیر ولرم به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که خمیر درون کاسه جمع شد، آب را کم کم به کاسه اضافه کرده و به مخلوط کردن ادامه می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. حالا کره به دمای محیط رسیده را کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا به مدت ۷ دقیقه خمیر را مخلوط می کنیم تا به تست پنجره برسد و کره جذب خمیر شود. در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی آنرا با درپوش می پوشانیم تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد، آنرا مجددا ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود، سپس به ۱۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می گیریم. حالا روی چانه ها را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم چانه ها به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند. پس از گذشت این زمان چانه ها را روی سطح آردپاشی شده گذاشته و با وردنه کمی باز می کنیم، سپس از یک سمت به آرامی رول می کنیم.

مرحله ششم

پس از رول کردن خط اتصال خمیر را با دست کاملا محو می کنیم و به صورتی که خط اتصال خمیری زیر بیفتد درون سینی فر که کاغذ روغنی پوشانده می چینیم. توجه داشته باشید می‌ توانید میان خمیر از نوتلا یا کشمش استفاده کنید.

مرحله هفتم

حالا روی خمیرها را با سلفون چرب شده پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اتمام استراحت خمیر روی آنها را مقداری آرد الک کرده و با تیغ خط می اندازیم، سپس سینی را در طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

زمانی که روی نان ها طلایی و خوشرنگ شد، سینی را از فر خارج کرده و روی آنها را با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشوند. پس از خنک شدن، نان ها را برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.