طرز تهیه نان شیرین

طرز تهیه نان شیرین فوری طرز تهیه نان شیرمال شیرین فیلم طرز تهیه نان شیرین طرز تهیه نان شیرین در ماهیتابه طرز تهیه نان شیرین تیری طرز تهیه نان شیرین تنوری طرز تهیه نان شیرین با آرد گندم طرز تهیه نان شیرین محلی

نان شیرین یکی از انواع نان های خوشمزه و محبوب کشور افغان است که برای وعده صبحانه یا عصرانه بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شیرین در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان شیرین
آب ولرم۸۰ گرم
مایه خمیر۶ گرم
شکر۸۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد کوچک
پودر هل½ قاشق چایخوری
روغن مایع۴۰ گرم
آرد نان فانتزی۴۰۰ گرم
نمک¼ قاشق چایخوری
شیر ولرم۸۰ گرم

طرز تهیه نان شیرین

مرحله اول

برای تهیه نان شیرین به روش ساده در ابتدای کار آب ولرم را به‌ همراه مایه خمیر و ۱ قاشق چایخوری از مقدار شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کمی مخلوط کرده و درب آنرا با درپوش می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا فعال شود. در ادامه مابقی شکر را به همراه تخم مرغ، پودر هل و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط خمیر مایه را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و به همراه نمک به کاسه اضافه کرده و با قاشق مخلوط می کنیم و درون خمیر گیر می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به ورز دادن ادامه می دهیم، سپس شیر را کم کم به کاسه اضافه کرده تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه ورز دادن را متوقف کرده و خمیر را درون یک کاسه چرب شده می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن ۲ تا ۳ برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس هر قسمت را به صورت صحیح چانه می گیریم. حالا هر چانه را با وردنه به صورت دایره به قطر ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر باز کرده و درون سینی فر که کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم.

مرحله هفتم

حالا روی خمیرها را به شکل خورشید طرح داده و روی آنها را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۹۰ درجهسانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اتمام استراحت دوم خمیر روی آنها را با مقداری شیر رومال کرده، سپس به دلخواه مقداری تخم خرفه روی آنها می پاشیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم آنها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که نان ها کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شد، سینی را از فر خارج کرده و روی نان ها را با عسل رقیق شده با آب رومال می کنیم. در نهایت نان های شیرین را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.