طرز تهیه نان تست دو رنگ

طرز تهیه نان تست دو رنگ

نان تست دو رنگ یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان تست دو رنگ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان تست دو رنگ
آرد نان فانتزی۵۰۰ گرم
نمک۶ گرم
شکر۴۰ گرم
کره نرم۳۰ گرم
آب ولرم۱۵۰ گرم
شیر ولرم۱۵۰ گرم
شیرخشک قنادی۷ گرم
خمیر مایه۸ گرم
مواد لازم برای خمیر کاکائویی
پودر کاکائو۱٫۵ قاشق چایخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان تست دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه نان تست دو رنگ به روش خانگی در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شیر خشک قنادی، خمیر مایه، شکر و نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و با قاشق چوبی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا آرد نان فانتزی را درون الک می ریزیم و کم کم درون کاسه الک کرده، سپس با قاشق مخلوط می کنیم. در ادامه آب ولرم را کم کم به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله سوم

زمانی که خمیری نرم و کمی چسبنده حاصل شد، آنرا به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی آن از بین برود. در ادامه خمیر را جمع کرده و درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس یک قسمت را درون یک کاسه مناسب گذاشته و روی آنرا با درپوش می پوشانیم. در ادامه پودر کاکائو را با شیر مخلوط کرده و به قسمت دیگر خمیر می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به خوبی ورز داده تا شکلاتی شود‌. در ادامه درون یک کاسه جداگانه گذاشته و روی آنرا با درپوش می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم دو قسمت خمیر به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کنند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان خمیر ساده را ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود، سپس روی سطح کار گذاشته و با وردنه روی آن می کشیم تا به شکل مستطیل درآید حالا خمیر شکلاتی را مجددا ورز می دهیم تا هوای آن گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا خمیر شکلاتی را روی سطح کار گذاشته و به اندازه خمیر ساده با وردنه باز می کنیم، سپس خمیر شکلاتی را روی خمیر ساده قرار می دهیم و مجددا با وردنه روی آن می کشیم تا کمی نازک شود و به هم بچسبند.

مرحله هشتم

در این مرحله خمیر را رول کرده و خط اتصال را با دست محو می کنیم، سپس به صورتی که درز خمیر زیر بیفتد آنرا درون قالب نان تست که کاملا با روغن مایع چرب کرده ایم قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله نهم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه درب قالب را چرب کرده و بسته، سپس طبقه میانی فر می گذاریم و اجازه می دهیم نان به مدت ۵۰ دقیقه بپزد.

مرحله دهم

پس از اتمام پخت نان، قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله نان را از قالب جدا می کنیم و اجازه می دهیم به مدت سه تا چهار ساعت استراحت کند. پس از گذشت این زمان آنرا با چاقو اره ای به صورت ورقه ای برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.