طرز تهیه کوکی یلدایی

طرز تهیه کوکی یلدایی , دستور پخت کوکی انار برای شب چله

کوکی یلدایی یکی از انواع کوکی های خوشمزه و مجلسی است که برای شب یلدا بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی یلدایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی یلدایی
کره۱۳۵ گرم
پودر شکر۱۳۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۳۲۰ گرم
شکلات تخته ای میوه ای۱ بسته
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکی یلدایی

مرحله اول

برای تهیه کوکی یلدایی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. حالا کره را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره پوک و کرمی شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

توجه داشته باشید بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کنید تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شده و بوی نامطبوع آن از بین برود. در ادامه آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و با نوک انگشت مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که خمیری نرم حاصل شد، آنرا درون کیسه فریزر گذاشته و با وردنه پهن می کنیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۷۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را بین دو کیسه فریزر گذاشته و با کمک وردنه به ضخامت ۳ میلی متر باز می کنیم، سپس با کاتر انار قالب می زنیم. در صورت نبود کاتر می توانید شکل انار را روی کاغذ پیاده کرده و با کمک آن خمیر را برش بزنید.

مرحله ششم

حالا خمیرهای قالب زده شده را درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم. حالا سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله هفتم

در ادامه مابقی خمیرها را درون قالب های مینی تارت گذاشته و با دست به خوبی فشار می دهیم تا خمیر درون قالب فیکس شود. توجه داشته باشید ضخامت خمیر به اندازه نباشد تا خمیر بیش از حد پف کرده و ضخیم شود.

مرحله هشتم

حالا کف خمیر را با چنگال چند سوراخ ایجاد کرده و درون فر می گذاریم تا بپزند. زمانی که کوکی ها پخته شدند آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند، کوکی های مینی تارت را از وسط نصف می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله شکلات میوه ای قرمز را خرد کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم، سپس روغن مایع را کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا کوکی های خنک شده را روی توری می گذاریم.

مرحله دهم

در ادامه شکلات آب شده را روی کوکی ها ریخته و پخش می کنیم، سپس مینی تارت ها را روی کوکی گذاشته تا بچسبند و اجازه می دهیم شکلات سفت شود. در نهایت با دانه های انار و خلال پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.