طرز تهیه کیک لبو

طرز تهیه کیک لبو بدون فر طرز تهیه کیک لبو به خانه برمیگردیم چرا کیک لبو قرمز نشد کیک لبو با پف زیاد کیک با پودر لبو نی نی سایت طرز تهیه کیک لبو خانم گل کیک لبو ایران کوک کیک لبو سانازسانیا

کیک لبو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک لبو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک لبو
آرد۲ پیمانه
آب لبو½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
پوره لبو۲ پیمانه
شکر۱.۵ پیمانه
پودر هل و دارچین½ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق سوپخوری
تخم مرغ۴ عدد

طرز تهیه کیک لبو

مرحله اول

برای تهیه کیک لبو خوشمزه در ابتدای کار لبوها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم. در ادامه لبوها را درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس به اندازه ای که روی لبوها را در بر بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم لبوها درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. حالا به سراغ درست کردن مایه کیک می رویم، برای این منظور ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر، وانیل، پودر هل و پودر دارچین درون یک کاسه نسبتا گودی ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم، روشن و کش دار شود.

مرحله چهارم

در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم. حالا مواد خشک که شامل آرد و بیکینگ پودر می باشد را ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا با کمک لیسک مواد درون کاسه را به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. پس از پخته شدن لبوها آنها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کمی خنک شوند.

مرحله ششم

حالا لبوها را به قطعات کوچک تر خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا لبو پوره شود. در ادامه پوره لبو را به همره آب لبو به کاسه حاوی مواد اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب کیک مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. توجه داشته باشید چون کیک لبو، کیک میوه ای محسوب می شود و کمی رطوبت دارد، بهتر است از قالب شیفون دار استفاده کنید تا کیک به خوبی مغز پخت شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند. حالا قالب را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۱ ساعت بپزد.

مرحله نهم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود، به این معناست که کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت کیک لبو را به دلخواه با گاناش، بریلو و ترافل های رنگی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.