طرز تهیه کیک باباروتی

طرز تهیه کیک باباروتی , دستور پخت کیک باباروتی

کیک باباروتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک باباروتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک باباروتی
آرد۱+ ¼ پیمانه
شکر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
ماست½ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای لایه نسکافه ای
تخم مرغ هم دمای محیط۲ عدد
آرد۱ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
آب جوش۱ قاشق غذاخوری
نسکافه۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
کره۱۰۰گرم

طرز تهیه کیک باباروتی

مرحله اول

برای تهیه کیک باباروتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس مواد خشک را که شامل آرد و بیکینگ پودر می باشد را درون یک کاسه مناسب ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم و کش دار شود، سپس روغن مایع و ماست را به کاسه حاوی تخم مرغ افزوده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را آرام آرام به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی به مدت ۱ الی ۲ دقیقه هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شده و مایه یکدستی بدست آوریم، سپس قالب دایره شکلی برداشته و داخل آنرا با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

در ادامه مایه کیک را به آرامی درون قالب ریخته و قالب را طبقه میانی فر به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای مطمئن شدن از پخت کیک، یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. حالا به سراغ درست کردن لایه نسکافه ای کیک می رویم، برای این منظور نسکافه را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا نسکافه را به خوبی مخلوط می کنیم تا درون آب حل شود، سپس پودر قند را چندین مرتبه الک کرده و به همراه کره، وانیل، پودر دارچین و تخم مرغ هم دمای محیط به کاسه حاوی نسکافه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم. حالا پس از اتمام پخت کیک، قالب کیک را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم ولی فر را خاموش نمی کنیم.

مرحله هشتم

حالا مایه نسکافه ای را به صورت پخش و یکنواخت روی کیک ریخته و قالب را مجددا طبقه بالای فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۵ دقیقه دیگر درون فر بماند تا لایه نسکافه ای نیز پخته شود.

مرحله نهم

لازم به ذکر است بدانید با توجه به ضخامت لایه نسکافه ای زمان آن متغیر می باشد و بهتر است در دقایق پایانی با سیخ چوبی چک کنید. پس از مطمئن شدن از پخت لایه نسکافه ای قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله دهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت روی کیک را به دلخواه با سس شکلات و شکلات چیپسی تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.