طرز تهیه چاکلت لاوا کیک

طرز تهیه لاوا کیک بزرگ چاکلت لاوا کیک بدون فر چاکلت لاوا کیک در تهران طرز تهیه لاوا کیک دونفره فیلم طرز تهیه چاکلت لاوا کیک طرز تهیه لاوا کیک با بستنی چاکلت لاوا کیک شف طیبه لاوا کیک آشپزخانه کوچک من

چاکلت لاوا کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که طرفداران بسیاری در جهان به خود جذب کرده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چاکلت لاوا کیک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم چاکلت لاوا کیک
کره۱۰۰ گرم
شکلات تلخ۱۸۸ گرم
تخم مرغ۴ عدد
وانیل⅛ قاشق چایخوری
شکر¼ پیمانه
آرد۲ قاشق سوپخوری
نسکافه۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پینج
آب جوش۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چاکلت لاوا کیک

مرحله اول

برای تهیه چاکلت لاوا کیک خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شده و نرم شود. در ادامه فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره را به همراه شکلات تلخ درون یک کاسه مناسب ریخته و روی حرارت بخار کتری به روش بنماری ذوب می کنیم. در ادامه پودر نسکافه را به همراه آب جوش درون یک کاسه کوچک حل می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نسکافه حل شده را به کاسه حاوی کره و شکلات ذوب شده اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه ۲ عدد از تخم مرغ ها را درون یک کاسه ریخته، سپس سفیده و زرده ۲ تخم مرغ دیگر را از هم جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زرده های تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و سفیده های آنرا درون یک کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه زرده های تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود، سپس شکر را می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا نمک را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه ترکیب کره و نسکافه را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا گلوله های آرد درون مایه باز شوند. حالا درون قالب مافین را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود، سپس مایه کیک را درون قالب ها ریخته و یک سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند.

مرحله هشتم

حالا قالب مافین را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شده و پس از آن از قالب جدا می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا به دمای محیط برسد، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت روی کیک را به دلخواه با پودر قند الک شده تزیین می کنیم و به همراه یک اسکوپ بستنی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.