طرز تهیه بیسکویت وانیلی

طرز تهیه بیسکویت وانیلی بدون فر طرز تهیه بیسکویت ترد طرز تهیه بیسکویت ساده ایرانی طرز تهیه بیسکویت ساده با روغن مایع طرز تهیه بیسکویت بازاری طرز تهیه بیسکویت قالبی بیسکویت فوری

بیسکویت وانیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که طرفداران بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت وانیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت وانیلی
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند⅓ پیمانه
وانیل⅛ قاشق چایخوری
روغن مایع⅓ پیمانه
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
آرد۱+⅓ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه بیسکویت وانیلی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت وانیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسبی ریخته و پودر قند را به همراه وانیل به آن می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه با همزن برقی مواد درون کاسه را به مدت ۵ الی ۶ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و پف دار شود، سپس روغن مایع را به کاسه افزوده و به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله سوم

حالا نشاسته ذرت، بیکینگ پودر و آرد را درون کاسه نسبتا گودی ۳ بار از الک رد می کنیم، سپس مواد خشک را آرام آرام به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ افزوده و با لیسک هم می زنیم تا مواد کاملا به خورد یکدیگر رفته و خمیری نرم حاصل شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید خمیر با کف دست تماسی نداشته باشد، به دلیل آنکه خمیر با گرمای دست به روغن افتاده و کیفیت آن به حداقل می رسد. حالا روی سطح کار مقداری آرد می پاشیم، سپس خمیر را روی سطح کار منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیر را با نوک انگشت به مدت ۲ دقیقه به خوبی ورز داده و با کمک وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا با کاتر دلخواه خمیر را قالب زده و مهر می زنیم.

مرحله ششم

در ادامه خمیرهای قالب زده شده را به آرامی به صورتی که خمیر شکسته و نصف نشود با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۰ دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

لازم به ذکر است بدانید بنا بر سلیقه خود می توانید وانیل را از مواد لازم حذف کرده و به دلخواه به همان مقدار آن پودر هل، پودر دارچین، پودر کاکائو و پودر زنجبیل افزوده تا در نهایت بیسکویت با طعم های مختلفی داشته باشید.

مرحله هشتم

در این فاصله پخت بیسکویت ها را مدام چک می کنیم تا تغییر رنگ پیدا نکنند. زمانی که بیسکویت ها کاملا پخته و کمی طلایی شدند، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

زمانی که بیسکویت های وانیلی کاملا خنک شدند، آنها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت بیسکویت های وانیلی را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.