طرز تهیه آغوز کوکو

طرز تهیه آغوز کوکو , دستور پخت آغوز کوکو گیلانی

آغوز کوکو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آغوز کوکو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
مغز گردو۲۰۰ گرم
سبزی معطر۶۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
رب انار ترش یا ملس۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ لیوان
فلفل سیاه، نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آغوز کوکو

مرحله اول

برای تهیه آغوز کوکو خوشمزه در ابتدای کار مغز گردوها را کمی خرد کرده و درون غذاساز یا میکسر می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا خرد و حالت پودری پیدا کنند. توجه داشته باشید میکس کردن به حدی نباشد که گردو به روغن بیفتد.

مرحله دوم

در ادامه گردوی آسیاب شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش کاملا گرفته شود. حالا پیاز رنده شده را به کاسه حاوی پودر گردو می افزاییم.

مرحله سوم

حالا سبزی معطر که شامل چوچاق، وارنبو و جعفری می باشد را شسته و با چاقو به صورت ریز و ساطوری خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله با دست خیس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوکو برداشته و به فرم فلافل شکل می دهیم، سپس به آرامی درون تابه می چینیم. برای سهولت کار می توانید قالب فلافل را خیس کرده و با آن قالب بزنید.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کوکوها درون تابه بمانند تا یک طرف آنها کاملا سرخ شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها نیر سرخ شود. در ادامه کوکوهای سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم روغن اضافی کوکو کاملا جذب دستمال شود، سپس درون همان تابه که کوکوها را سرخ کردیم مجددا مقداری روغن مایع ریخته و اجازه می دهیم روغن گرم شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ باز شود، سپس رب انار را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه آب جوش را به تابه افزوده و مخلوط می کنیم تا رب ها درون آب جوش به خوبی حل شوند.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم سس به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بجوشد، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه کوکوها را درون تابه می چینیم و مقداری از سس روی آنها می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم هر طرف کوکوها به مدت ۵ دقیقه درون سس بمانند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته و آغوز کوکو را درون طرف مورد نظرمان می ریزیم و با مقداری جعفری تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.