طرز تهیه کله گنجشکی

طرز تهیه کله گنجشکی با برنج طرز تهیه کله گنجشکی نواب ابراهیمی طرز تهیه کله گنجشکی با بادمجان طرز تهیه کله گنجشکی دونفره طرز تهیه کله گنجشکی اصفهانی طرز تهیه کله گنجشکی برای 4 نفر طرز تهیه کله گنجشکی با مرغ طرز تهیه کله گنجشکی نی نی سایت

کله گنجشکی یکی از انواع غذاهای خوشمره و اصیل ایرانی است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کله گنجشکی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب۲ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه کله گنجشکی

مرحله اول

برای تهیه خوراک کله گنجشکی خوشمزه در ابتدای کار ۱ عدد پیاز را درون یک کاسه مناسب با دندانه ها ریز رنده، رنده می کنیم، سپس پیاز را از صافی رد کرده تا آب اضافی اش کاملا جدا شود. حالا گوشت چرخ کرده را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد کاملا ترکیب شده و چسبندگی لازم حاصل شود. حالا از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله سوم

حالا گوشت های قلقلی را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سرخ شود. حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله آب را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا رب درون آب حل شود، سپس اجازه می دهیم سس روی حرارت بجوشد. پس از اتمام زمان استراحت گوشت های قلقلی، آنها را از یخچال خارج کرده و یک تابه جداگانه روی حرارت می گذاریم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس گوشت های قلقلی را به تابه افزوده و به خوبی سرخ می کنیم. زمانی که گوشت های قلقلی کاملا سرخ شدند آنها را از تابه خارج کرده و درون قابلمه حاوی سس می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت های قلقلی به مدت ۱ ساعت درون سس بجوشند تا کاملا پخته شوند. حالا پوست زمینی ها را جدا کرده و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس با آب سرد به خوبی می شوییم تا نشاسته آنها به خوبی شسته شود.

مرحله هشتم

حالا سیب زمینی را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله نهم

در ادامه سیب زمینی ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم تا طلایی شوند. پس از گذشت ۱ ساعت زمانی که خوراک جا افتاد و کمی سس آن غلیظ شد، نیمی از سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا سیب زمینی به سس آغشته شود.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری آب نارنج به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن، خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت باقی مانده سیب زمینی سرخ شده را به عنوان تزیین روی خوراک ریخته و به همراه نان و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.