طرز تهیه شیرینی بهشتی

طرز تهیه شیرینی بهشتی با لیوان طرز تهیه شیرینی بهشتی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی بهشتی با پیمانه طرز تهیه شیرینی بهشتی با فیلم طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون روغن صاف قنادی طرز تهیه شیرینی بهشتی با کره طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون فر طرز تهیه شیرینی بهشتی آشپزخانه کوچک من

شیرینی بهشتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که برای پذیرایی در مراسم های خاص علی الخصوص عید نوروز بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بهشتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بهشتی
آرد۱۳۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
کره یا روغن صاف۱۰۰ گرم
پودر هل½ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی بهشتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی بهشتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم تا گرم شود. در ادامه کره یا روغن صاف قنادی را درون یک کاسه مناسب ریخته و به آن شکر را می افزاییم.

مرحله دوم

برای درست کردن روغن صاف، روغن جامد را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا ذوب شود، سپس روغن را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم

پس از گذشت مدتی از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم به دمای محیط برسد. حالا مخلوط روغن را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت آن پوک و کرمی رنگ شود، سپس وانیل را به همراه پودر هل و روغن مایع به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا با دور تند همزن مجددا به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر به خوبی هم می زنیم تا مواد با یکدیگر تلفیق و ترکیب شوند. در ادامه آرد را ۳ مرتبه از الک رد کرده و آرام آرام به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که خمیری نرم و لطیف که از ماسوره قیف به راحتی رد شود بدست آمد، از افزودن آرد خودداری می کنیم. حالا خمیر شیرینی را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و درون دو کاسه جداگانه قرار می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه پودر کاکائو را الک کرده و به یکی از کاسه های حاوی خمیر شیرینی می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر شکلاتی شود. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را درون دو قیف می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا خمیرها را با ماسوره ستاره و با فاصله درون سینی فر پایپ می کنیم، سپس روی آنها را با انگشت مرطوب کمی فشار می دهیم تا نوک تیز آنها صاف شود. برای اینکه شیرینی ها جلوه زیباتری به خود بگیرند مقداری تخم خرفه و کنجد روی آنها می پاشیم.

مرحله هشتم

در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در طی این مدت شیرینی ها را به صورت مداوم چک می کنیم تا تغییر رنگ پیدا نکنند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت شیرینی ها با کمک یک چاقو شیرینی را کمی تکان می دهیم، درصورتی که به راحتی از کاغذ روغنی جدا شد، به این معناست که شیرینی ها کاملا پخته، سپس سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کنند تا کاملا خنک شوند. توجه داشته باشید بافت این نوع شیرینی ها به گونه ای می باشد که با لمس آنها در هنگام داغ بودن باعث پودر شدن آنها می شود.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان شیرینی ها را با کمک چاقو از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت این شیرینی بهشتی های خوشمزه را در کنار یک فنجان چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.