طرز تهیه شیرینی نارگیلی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر طرز تهیه شیرینی نارگیلی داخل توستر طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید طرز تهیه شیرینی نارگیلی یخچالی طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی طرز تهیه شیرینی نارگیلی بازاری

شیرینی نارگیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که برای پذیرایی در مراسم های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای شیرینی نارگیلی
پودر نارگیل چرب و تازه۱۵۰ گرم
شکر۳۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱۵۰ گرم
روغن مایع۹۰ گرم
وانیل⅛ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه پودر نارگیل درون غذاساز ریخته و چند پالس می زنیم تا با هم ترکیب شوند، سپس دو سوم سفیده تخم مرغ را به همراه دو سوم روغن مایع به غذاساز می افزاییم.

مرحله دوم

حالا به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند، سپس محتویات درون غذاساز را درون یک کاسه ترجیحا استیل می ریزیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار می دهیم و به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه مابقی سفیده تخم مرغ و روغن مایع را به همراه آب لیمو ترش تازه و وانیل به کاسه اضافه کرده، سپس با لیسک به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند و توجه داشته باشید مواد شیرینی نجوشد.

مرحله چهارم

زمانی که انگشت خود را درون مواد داخل کاسه فرو می برید داغی آنرا حس کرده اما انگشت نسوزد و خمیری نرم و یکدست حاصل شود، کاسه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس مقداری از خمیر بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا خمیر شیرینی را بین دو انگشت ماساژ می دهیم، در صورتی که زبری شکر احساس نشد بافت خمیر شرینی بسیار مناسب است، سپس اجازه می دهیم خمیر در دمای محیط استراحت کند تا خنک شود.

مرحله ششم

در صورتی که خمیر شیرینی سفت بود به آن یک عدد سفیده تخم مرغ اضافه کرده و در صورتی که شل بود یک قاشق چایخوری پودر نارگیل یا آرد برنج بیفزایید. در این فاصله فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده، سپس خمیر شیرینی را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم. حالا خمیر را به صورت گرد و با فاصله از هم درون سینی فر پایپ کرده و با انگشت چرب روی آنها را صاف می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری پودر پسته روی خمیرهای شیرینی ریخته و سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۷ دقیقه حرارت فر را به ۱۷۵ درجه سانتی گراد کاهش می دهیم تا شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم شیرینی‌ ها پف کرده و روی آنها ترک پیدا کند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی شیرینی ها به مدت ۲ تا ۳ دقیقه گریل شده تا طلایی و خوشرنگ شوند.

مرحله دهم

پس از اتمام پخت شیرینی ها، فر را خاموش کرده و اجازه می دهیم شیرینی‌ ها درون فر خاموش با درب نیمه باز به مدت ۳ دقیقه استراحت کنند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و شیرینی ها را سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.