طرز تهیه شربت به لیمو

فیلم طرز تهیه شربت به لیمو طرز تهیه شربت به لیمو از مربای به طرز تهیه شربت به لیمو طب سنتی طرز تهیه شربت میوه به خواص شربت به لیمو خانگی طرز تهیه شربت به لیمو نی نی سایت طرز تهیه شربت به لیمو با به خشک شربت به لیمو رزا منتظمی

شربت به لیمو یکی از انواع شربت های بسیار خوشمزه سنتی ایرانی است که خواص زیادی در طب سنتی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت به لیمو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شربت به لیمو
به۲ کیلوگرم
شکر ۲ کیلوگرم
آب لیمو ترش½ استکان
آب۴ لیوان

طرز تهیه شربت به لیمو

مرحله اول

برای تهیه شربت به لیمو به روش سنتی در ابتدای کار میوه های به را به خوبی می شوییم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه به رنده شده را درون یک صافی می ریزیم و با کف دست فشار می دهیم تا آب آن خارج شود.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به را به طور کامل گرفتیم، آنرا کنار می گذاریم. در ادامه شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل آب شود و حالت کاراملی پیدا کند.

مرحله سوم

پس از اینکه بافت شکر به طور کامل کاراملی شد، آب را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا آب سریع تر جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، شکر را کمی هم می زنیم تا درون آب حل شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس شربت را درون صافی می ریزیم و صاف می کنیم. در ادامه شربت صاف شده را مجددا درون همان قابلمه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آب میوه‌ی به را قابلمه حاوی شربت اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا شربت شروع به جوشیدن کند. در حین جوشیدن شربت، کف های روی سطح آنرا به طور کامل می گیریم و دور می ریزیم.

مرحله ششم

گرفتن کف های روی شربت باعث می شود در پایان شربت خوشرنگ تری داشته باشیم. حالا صبر می کنیم تا شربت به قوام برسد، برای اینکه متوجه شویم شربت به قوام رسیده است، یک قاشق از شربت بر می داریم.

مرحله هفتم

اجازه می دهیم خنک شود، سپس آنرا بین دو انگشت خود تست می کنیم. در صورتی که شربت بین دو انگشت کش بیاید، یعنی شربت به قوام رسیده است و می توانیم آنرا از روی حرارت کنار بگذاریم.

مرحله هشتم

حالا آب لیمو ترش را اضافه کرده و کمی هم می زنیم، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم شربت هم دمای محیط شود. پس از اینکه شربت خنک شد، آنرا درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم.

مرحله نهم

برای نگهداری طولانی مدت باید شربت را در یخچال نگهداری کنیم. برای مصرف هم یک یا دو قاشق از شربت را درون یک لیوان می ریزیم، سپس باقیمانده ظرفیت لیوان را با آب و یخ پر کرده و پس از هم زدن سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.