طرز تهیه کیک بالش پادشاه

طرز تهیه کیک بالش پادشاه , دستور پخت کیک بالش پادشاه ترکیه ای استانبول

کیک بالش پادشاه یکی از انواع کیک های سنتی و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بالش پادشاه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک بالش پادشاه
آرد۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان سرخالی
وانیلنوک قاشق چایخوری
آب ولرم½ استکان
بکینگ پودر۱ قاشق سوپخوری
مواد شربت کیک
آب۳ لیوان
شکر۲ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
مواد خامه
پودر خامه۷۰ گرم
پنیر خامه ای بدون نمک۲۰۰ گرم
شیر۱ لیوان

طرز تهیه کیک بالش پادشاه

مرحله اول

برای تهیه کیک بالش پادشاه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور آب و شکر را درون یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر ذوب شود و شربت شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

پس از جوش آمدن شربت، آب لیمو ترش را اضافه کرده و ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا شربت کمی غلیظ شود، سپس آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. برای تهیه کیک ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن چند دقیقه مخلوط می کنیم تا کشدار و کرم رنگ شوند، سپس آب ولرم را اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود.

مرحله چهارم

وانیل و بکینگ پودر را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم. در ادامه آرد را روی مواد داخل کاسه الک می کنیم و در همین حین مواد را با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل قالب کمربندی را با روغن یا کره چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

در حین پخت کیک، پودر خامه (یا کرم شانتی) را به همراه شیر سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا خامه فرم بگیرد، سپس پنیر خامه ای را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود، سپس کیک را از ارتفاع به دو قسمت تقسیم می کنیم. قسمت زیرین را درون قالب کمربندی قرار می دهیم و نصف شربت را روی آن می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله خامه را روی آن می ریزیم و به صورت یکدست پخش می کنیم، سپس نیمه دوم کیک را مانند پیتزا به ۸ قسمت تقسیم کرده و روی خامه قرار می دهیم. در ادامه باقی شربت را روی کیک می ریزیم.

مرحله نهم

حالا ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا کیک شربت را جذب کند، سپس آنرا درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در نهایت کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس از قالب کمربندی بیرون آورده و درون ظرف سرو قرار می دهیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.