طرز تهیه بورک سوسیس

طرز تهیه بورک سوسیس

بورک سوسیس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکیه‌ای است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود، بورک سوسیس بافتی سبک و ترد دارد و یکی از انواع فست فودهای خوش طعم و شیک و پر طرفدار است که برای پذیرایی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک سوسیس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع۴ قاشق غذا خوری
شیر۱ و نیم لیوان
آرد۱ و نیم لیوان
نمکبه مقدار لازم
مواد لازم برای داخل خمیر
سوسیس سوجوکبه مقدار لازم
فلفل سبز۱ عدد
فلفل قرمز۱ عدد
نمک و پول بیبربه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم
پنیر چداربه مقدار لازم

دستور پخت بورک سوسیس

مرحله اول

برای تهیه بورک سوسیس ابتدا برای درست کردن خمیر در یک ظرف مناسب تخم مرغ‌ها را بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و بعد روغن مایع را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله دوم

سپس کمی نمک روی مخلوط بریزید و هم بزنید و بعد هم مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده‌ است به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند، سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود.

مرحله سوم

بعد آرد را کم کم و کنترل شده به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط لطیف و صاف و یکدستی تشکیل شود و بعد ظرف مواد را کنار بگذارید تا مخلوط خمیری شکل کمی استراحت کند و در این فاصله مواد داخل خمیر را درست کنید.

مرحله چهارم

برای مواد داخل خمیر، فلفل سبز و فلفل قرمز را بشورید و خشک کنید و ریز و نگینی خرد کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس فلفل‌ها را در آن بریزید و تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود.

مرحله پنجم

بعد سوسیس‌ها را به شکل خلالی و باریک خرد کنید و در تابه بریزید و تفت دهید تا کاملا سرخ شوند و سپس مقداری نمک، پول بیبر و آویشن را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ششم

بعد در یک تابه نچسب مقدار کمی روغن بریزید و پخش کنید و تابه را روی حرارت ملایم بگذارید، وقتی که تابه داغ شد، مقداری از خمیر کرپ را داخل تابه بریزید و به شکل دایره بزرگ درآورید، سپس اجازه دهید تا یک طرف خمیر خوب بپزد.

مرحله هفتم

وقتی یک طرف پخت و طلایی رنگ شد، بعد خمیر را برگردانید تا طرف دیگر آن هم بپزد و سپس کرپ آماده شده را از روی حرارت بردارید، و روی یک سطح صاف قرار دهید و داخل آن مقداری پنیر چدار بریزید و در همه قسمت‌های آن پخش کنید.

مرحله هشتم

سپس مقداری از مخلوط مواد سوسیسی هم روی پنیر چدار بریزید و پخش کنید، بعد خمیر را از هر طرف تا بزنید و به شکل مربع در بیاورید، همه خمیرها را به همین شکل آماده کنید و در ظرف بچینید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید.

مرحله نهم

بعد تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود و سپس بورک‌ها را در آن سرخ کنید، وقتی یک طرف آن‌ها سرخ و طلایی رنگ شد، بورک را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ و طلایی شود و بعد تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دهم

سپس بورک سوسیس را در ظرف مناسب بچینید و از وسط برش بزنید و به شکل مثلث دربیاورید و بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری سس گوجه فرنگی یا کچاب و یا هر سس دیگری را روی بورک‌ها بزنید و کمی هم پودر آویشن روی آن بریزید.

مرحله یازدهم

بعد تعدادی بورک سوسیس را در ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و گشنیز و شوید تازه تزئین کنید و این غذای خوش طعم و لذیذ را به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی و یا یک غذای ساده و مناسب برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 خرداد 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.