طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای , دستور پخت لوبیا پلو با گوشت تکه ای

لوبیا پلو با گوشت تکه ای یکی از انواع غذاهای سنتی و مجلسی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
لوبیا سبز۲ پیمانه
پیاز۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری سرپر
کره و روغن مایعبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
پودر گل محمدی، پودر زیره و پودر دارچینبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری کره و روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز خلالی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شود.

مرحله سوم

در ادامه مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچین را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا به اندازه ای که روی گوشت را بگیرد آب جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه لوبیا سبز را به اندازه های دلخواه خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۴ پیمانه آب به قابلمه حاوی لوبیا سبز اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم لوبیا سبز کاملا پخته شود. زمانی که گوشت نیم پز شد میزان نمک آن را اندازه می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۲ ساعت زمانی که گوشت کاملا پخته شد، لوبیا سبز پخته شده را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط کرده و اجازه می دهیم مواد میانی به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. پس از جوش آمدن آب، برنج را شسته و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت ابتدایی آن انجام شود. پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع ریخته، سپس ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم. حالا یک لایه برنج درون قابلمه ریخته، سپس مقداری از مواد میانی به صورت یکنواخت روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

حالا مقداری پودر گل محمدی، پودر زیره و زعفران دم کرده به صورت پخش روی برنج ریخته، سپس مجددا روی مواد میانی را با برنج می پوشانیم. در ادامه به همین ترتیب مراحل را تکرار می کنیم تا مواد تمام شوند.

مرحله یازدهم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه می گذاریم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته تا پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس پلو را مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در نهایت لوبیا پلو را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه سالاد شیرازی یا ماست سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.