طرز تهیه کیک ساچر

طرز تهیه کیک اتریشی کیک ساچر آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک زاخر فیلم آموزش کیک ساچر کیک ساچر چیست ساچر کیک با کرم گاناش

کیک ساچر یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ساچر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک ساچر
شکلات۷۵ گرم
تخم مرغ۳ عدد
آرد۶۵ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
کره نرم۶۵ گرم
پودر قند۲۰ گرم
شکر۹۰ گرم

طرز تهیه کیک ساچر

مرحله اول

برای تهیه کیک ساچر خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سفیده و زرده های تخم مرغ را از هم جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کف کند.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را کم کم به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده تخم مرغ فرم گرفته و خامه ای شود. حالا سفیده تخم مرغ را تا درست شدن باقی مواد درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود.

مرحله چهارم

در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس درون کاسه روی کره الک می کنیم. حالا کره را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله زرده های تخم مرغ را دانه به دانه به همراه وانیل به کاسه حاوی کره اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا زرده های تخم مرغ کاملا هم زده شوند، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم.

مرحله ششم

حالا شکلات را خرد کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به کاسه حاوی کره اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه شکلاتی شود. در ادامه آرد و نمک را درون الک می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا آرد را درون کاسه الک کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله هشتم

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک ار بین بروند.

مرحله نهم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله دهم

در ادامه سیخ چوبی یا خلال دندان را از مرکز کیک خارج کرده، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه کیک را به صورت ورقه ای به دو قسمت تقسیم کرده و روی آنرا با مارمالاد زردآلو رومال می کنیم، سپس قسمت دیگر کیک را روی آن فیکس می کنیم. حالا به دلخواه روی و اطراف کیک را با مارمالاد کاور می کنیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت کیک را روی توری گذاشته، سپس گاناش را به صورت پخش روی کیک می ریزیم و اجازه می دهیم گاناش اضافی ریخته شود. در نهایت کیک را به ظرف مورد نظرمان منتقل کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.