طرز تهیه انار پلو

طرز تهیه انار پلو قزوین طرز تهیه انار پلو ساده طرز تهیه انار پلو شیرازی طرز تهیه انار پلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه انار پلو با گوشت انار پلو نی نی سایت طرز تهیه انار تیم پلو

انار پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که معمولا در شب یلدا به عنوان شام درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انار پلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
برنج۶ پیمانه
کره۵ قاشق غذاخوری
پیاز۳ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
انار۴ عدد
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
سیر۴ حبه
رب انار و خلال پستهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
برگ بو۲ عدد

طرز تهیه انار پلو

مرحله اول

برای تهیه انار پلو خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی گوشت مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه پوست ۲ عدد سیر و ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر و پیاز را می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و درون قابلمه حاوی مرغ اضافه می کنیم. در ادامه برگ بو را به همراه نمک، و فلفل سیاه به گوشت مرغ اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا آب پز شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینه و ران مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره، زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شود. در ادامه سینه و ران مرغ را درون تابه قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست مابقی سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز رنده شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه سیر را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس رب انار را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نصف دانه های انار را به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم و سس را به گوشت مرغ اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خلال پسته را همراه مابقی دانه های انار درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس مقداری روغن به آن اضافه می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی تفت می دهیم و حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه برنج را می شوییم و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در ادامه زمانی که اطراف برنج نرم شد، سپس مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و برنج را درون آبکش می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و نان را به عنوان ته دیگ درون قابلمه فیکس می کنیم. در ادامه نصف برنج را درون مخلوط گوشت مرغ و سس می ریزیم.

مرحله دوازدهم

حالا برنج را مخلوط می کنیم تا مزه دار شود. در ادامه برنج سفید را درون قابلمه می ریزیم، سپس با پشت قاشق فشار می دهیم تا برنج منسجم شود. در ادامه برنج مزه دار شده را روی برنج سفید می ریزیم و مجددا فشار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله روی برنج مزه دار شده را صاف می کنیم، سپس مخلوط خلال پسته را روی آن می ریزیم و فشار می دهیم تا لایه ها به هم بچسبند. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

حالا شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم انار پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا برنج دم بکشد. حالا پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پانزدهم

در نهایت انار پلو را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه با دانه های انار و خلال پسته تزئین می کنیم. در آخر انار پلو را به همراه ماست، ترشی یا سبزی خوردن سرو کرده، سپس میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.