طرز تهیه اسلایس آلبالو

طرز تهیه اسلایس آلبالو , دستور پخت اسلایس آلبالو

اسلایس آلبالو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس آلبالو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم اسلایس آلبالو
آرد۲ لیوان
شکر½ لیوان
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
عصاره وانیل½ قاشق چایخوری
مارمالاد آلبالوبه مقدار کافی

طرز تهیه اسلایس آلبالو

مرحله اول

برای تهیه اسلایس آلبالو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شکل شود.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و مجددا به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کرده تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. حالا مخلوط آرد را کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد درون کاسه را با دست مخلوط می کنیم تا خمیری یکدست حاصل شود. در ادامه یک سوم خمیر را جدا کرده و آنرا به شکل لوله ای فرم می دهیم، سپس درون یک نایلون قرار داده و اجازه می دهیم درون فریزر به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر باقی مانده را درون یک نایلون قرار داده، سپس آنرا با دست باز می کنیم و به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس اطراف و درون قالب مربعی شکل را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر درون یخچال را درون قالب قرار می دهیم. حالا خمیر را با غلتک درون قالب باز کرده تا روی آن کاملا صاف و صیقلی شود.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیر را با مارمالاد آلبالو کاور می کنیم، سپس خمیر را از فریزر خارج کرده و روی مارمالاد آلبالو به صورت درشت رنده می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم اسلایس به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بپزد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی اسلایس طلایی و خوشرنگ شود، سپس قالب را از فر خارج می کنیم. در نهایت قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم اسلایس کاملا خنک شود.

مرحله نهم

زمانی که اسلایس خنک شد، آنرا با چاقو تیز به اندازه های دلخواه برش زده، سپس برش ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت در صورت تمایل روی اسلایس ها را با آلبالو یا گیلاس تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.