طرز تهیه پنیر خانگی

طرز تهیه پنیر خانگی با ماست طرز تهیه پنیر روستایی طرز تهیه پنیر خانگی با قرص فیلم طرز تهیه پنیر خانگی با سرکه طرز تهیه پنیر خانگی نی نی سایت طرز تهیه پنیر خانگی بدون قرص طرز تهیه پنیر خانگی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه پنیر خانگی با ماست و سرکه

پنیر خانگی یکی از انواع فراورده های شیر است که با روش ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر خانگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای پنیر خانگی
شیر۲ لیتر
سرکه سفید یا قرمز⅓ لیوان
نمک۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر خانگی

مرحله اول

برای تهیه پنیر به روش خانگی در ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا شیر به نقطه جوش رسیده و در عین حال شیر ته نگیرد.

مرحله دوم

زمانی که شیر جوشید قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کند تا از دمای اولیه شیر کاسته شود. پس از گذشت این زمان سرکه سفید را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا شیر را کمی مخلوط کرده تا بریده بریده شود، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت این زمان روی یک آبکش را با پارچه نخی پوشانده و محتویات درون قابلمه را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه پارچه را به خوبی جمع کرده تا پنیر درون آن باقی بماند و آب اضافی کاملا خارج شود، سپس یک جسم سنگین روی پارچه نخی گذاشته و اجازه می دهیم پنیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله پنجم

حالا آب پنیر را درون یک کاسه مناسب ریخته و به ازای هر لیوان آب پنیر یک و نیم قاشق نمک به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. پس از گذشت ۱ ساعت پنیر را از پارچه نخی جدا کرده و روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه پنیر را به اندازه های دلخواه برش زده و درون کاسه حاوی آب پنیر قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با درپوش پوشانده و درون یخچال قرار می دهیم و پس از گذشت یک روز پنیر را سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.