طرز تهیه پنکیک دکمه ای

طرز تهیه پنکیک دکمه ای , دستور پخت پنکیک دکمه ای

پنکیک دکمهای یکی از انواع پنکیک های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک دکمه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
شیر½ لیوان
روغن مایع¼ لیوان

طرز تهیه پنکیک دکمه ای

مرحله اول

برای تهیه پنکیک دکمه ای مجلسی ابتدای کار آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه شکر را به مخلوط آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه وانیل را به همراه شیر و روغن مایع به تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را به مواد خشک اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مایه پنکیک را درون ظرف سس می ریزیم، سپس یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. در ادامه مقدار کمی از مایه پنکیک را درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روی پنکیک حباب های ریزی ایجاد شود، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه پنکیک ها به طور کامل پختند، آنها را از تابه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. به همین صورت تمام پنکیک ها را آماده کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه عسل یا نوتلا سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.