طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی بدون فر طرز تهیه پیراشکی پیتزایی با خمیر اماده طرز تهیه پیراشکی پیتزایی در فر

پیراشکی پیتزایی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که به عنوان یک پیش غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی پیتزایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم خمیر پیراشکی
آرد سفید گندم۴ پیمانه
خمیر مایه۱۰ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
آب۱٫۵ پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
سفیده تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر½ قاشق چایخوری
کنجد و سیاهدانهبه مقدار کافی
مواد لازم درونی پیراشکی
گوشت چرخ‌ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سوسیس۱۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ ای۱ عدد
قارچ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی پیتزایی خوشمزه در ابتدای کار خمیر پیراشکی را آماده می کنیم، برای این منظور آرد را به همراه خمیر مایه، شکر و نمک درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم تا مواد خشک ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا وسط مواد خشک را گود کرده و آب را به همراه روغن مایع و سفیده تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی آن از بین برود.

مرحله سوم

در صورتی که خمیر چسبناک بود، مقداری آرد اضافه کرده و مجددا ورز می دهیم. حالا خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

مرحله چهارم

در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور پیاز، قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و مقداری زردچوبه به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیو تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله ششم

زمانی که گوشت کاملا پخته و تغییر رنگ داد، قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به تابه اضافه کرده و حرارت را کمی بیشتر می کنیم تا قارچ آب نیندازد. در ادامه اجازه می دهیم قارچ و فلفل دلمه ای کاملا سرخ و نرم شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله کاور سوسیس را جدا کرده و به صورت دلخواه خرد می کنیم، سپس سوسیس را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سوسیس و ادویه ها کاملا سرخ شوند.

مرحله هشتم

زمانی که سوسیس کاملا سرخ و طلایی شد، تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مواد میانی کاملا خنک شوند. پس از اتمام زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله نهم

پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد، آنرا مجددا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. در ادامه خمیر را روی سطح کار گذاشته و آنرا به ۴ یا ۸ قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه قسمت های خمیر را چانه کرده و روی سطح کار می گذاریم، سپس روی آنها را با سلفون می پوشانیم تا در حین کار خشک نشوند. حالا یک چانه خمیر را به صورت دایره ای با وردنه باز کرده و یک سمت آنرا با شانه ریش ریش می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مقداری از مواد میانی در مرکز خمیر ریخته و انرا با قسمت ساده خمیر می پوشانیم و قسمت دیگر را روی آن فیکس می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرها را به شکل هلالی درون آن می چینیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه روی خمیرها را با مخلوط زرده تخم مرغ و شیر رومال کرده، سپس مقداری کنجد و سیاهدانه به صورت پخش روی آنها می ریزیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پیراشکی ها به مدت ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که روی پیراشکی ها کاملا طلایی و خوشرنگ شد، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی از دمای آنها کاسته شود. در نهایت پیراشکی ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.